Vážení rodiče,
rádi bychom Vás informovali, že od pondělí 25. května 2020 otevíráme ZÁKLADNÍ školu.
Provoz bude probíhat v omezeném režimu, za předem stanovených podmínek, abychom maximálně zabezpečili hygienická a metodická doporučení v souvislosti s aktuální epidemiologickou situací.
Prostory ZŠ a ŠD budou před znovuotevřením plošně vydezinfikovány.
- Účast žáků je DOBROVOLNÁ.
- Pro žáky, kteří zůstanou doma, bude nadále pokračovat zadávání domácí práce prostřednictvím e-mailu.
- ŽÁDÁME RODIČE, aby škole co nejdříve nahlásili, zda jejich dítě nastoupí od 25.5.2020 do ZŠ – a to zpětným mailem na brnicko@seznam.cz
(stačí napsat: Potvrzuji, že mé dítě __jméno dítěte_______ nastoupí/nenastoupí od 25.5.2020 do ZŠ.)
Prosíme co NEJDŘÍVE, nejpozději však do 15.5.2020. DĚKUJI.
UPOZORNĚNÍ:
Po 25. květnu 2020 nebude možné dítě dodatečně k docházce přihlásit!
- Vzdělávací aktivity budou realizovány pro skupiny žáků s maximálním počtem 15 žáků.
Složení skupin bude do 30. 6. 2020 neměnné. O zařazení žáka do skupiny rozhoduje ředitelka školy. Učitelé přidělení ke skupině se nebudou měnit. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později než 25. 5. 2020.
- Organizace provozu školy: provozní doba školy bude od 7:20 do 15:45 hodin.
- Ranní družina (dříve byla realizována v herně) nebude poskytována.
- Příchod do školy bude probíhat v časovém rozmezí od 7:20 do 8:00 hodin, organizace příchodu žáků bude dodatečně upřesněna.
- Vstup do školy bude umožněn pouze žákům.
- Dopolední vzdělávací aktivity budou probíhat od 7:40 hodin (1.skupina) a od 8:00 (2.skupina). Přesná organizace školního dne i s rozvrhem hodin bude rodičům včas předložena.
- Obsah vzdělávání bude vycházet z ŠVP školy, bude sestaven rozvrh vyučovacích a zájmových aktivit, výuka TV v běžné podobě nebude realizována. Vyučovány budou převážně hlavní předměty.
- Přestávky budou organizovány tak, aby se předešlo setkávání skupin ve společných prostorách školy.
- Pohyb ve škole bude velmi omezený, na WC budou žáci chodit po jednom.
- Po dopoledních výukových aktivitách bude organizováno stravování žáků jednotlivých skupin, v časových intervalech od 11:00 – 13:00 hod.
Pro skupinu, která bude čekat na stravování, zajistí pedagogové další vzdělávací aktivity.
Podrobná organizace stravování žáků jednotlivých skupin se zpracovává.
- Žáci mohou odcházet domů před obědem, nebo po obědě (samostatně, nebo v doprovodu rodičů čekajících před školou či školní družinou), nebo mohou zůstat ve skupině a účastnit se odpoledních aktivit (do 15:45 hod)
- Stravování bude probíhat ve školní jídelně, teplá strava bude vydávána v časových intervalech. Stravování – v běžné podobě (tj. teplý oběd pro přihlášené strávníky).
- Při neúčasti žáka (např. návštěva lékaře, první den nemoci) NEBUDE z hygienických důvodů oběd vydán do jídlonosiče.
- Žáci, kteří se od 25.5.2020 i nadále vzdělávají distančně (tj. zůstali doma),nemají nárok na dotovaný oběd.
- Odpolední zájmové aktivity (školní družina): složení skupin musí být dle doporučení MŠMT od dopoledních hodin neměnné, proto musíme zajistit podmínky pro 2 skupiny.
První skupina by realizovala odpolední vzdělávací aktivity v prostorách školní družiny.
Druhá skupina by z důvodu nedostatku jiného prostoru realizovala odpolední vzdělávací aktivity ve třídě v budově ZŠ.
- Odpolední zájmové aktivity bude zajišťovat p.vychovatelka a p.učitelka.
- Škola povede evidenci o docházce žáků do skupin. Škola bude žádat včasné omlouvání žáků prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. Absence se nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení žáka.
- Mimořádná hygienická opatření
- Minimalizovat velké shromažďování osob před školou.
- Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není nutné např. u doprovodu dítěte/členů společné domácnosti).
- Děti vstupují do budovy školy jednotlivě, přechází do šatny, kde si odloží věci. Použijí připravenou dezinfekci.
- Pověřený pedagog odvede žáky do třídy, popř. budou žáci po jednom sami odcházet do 1. patra. Dohled bude zajištěn.
- Dospělí nebudou mít umožněn vstup do školy.
- Pohyb ve společných prostorách školy: žáci budou dodržovat rozestupy 2m a budou mít zakrytá ústa i nos rouškou nebo šátkem.
- Žáci si přinesou do školy 2 roušky a sáček na jejich uložení.
- Výuka bude probíhat v určené třídě, která se do 30.6.2020 nebude měnit.
- Žáci budou sedět jednotlivě v lavicích, používání roušek při výuce bude organizovat přítomný učitel za dodržení hygienických podmínek (větrání, dodržování rozestupů, mytí rukou, dezinfekce, jednorázové papírové ručníky).
- Při výuce mohou probíhat relaxační chvilky, není možné, aby probíhala běžná výuka Tv. Část výuky může probíhat i ve venkovním prostoru v areálu školy.
- Není možné, aby skupiny pracovaly společně.
- Po celou dobu provozu školy bude zajištěna dezinfekce místností, předmětů a povrchů.
- Do školy nesmí vstoupit nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID – 19.
- Pokud bude žák vykazovat některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a vyzvat zákonné zástupce žáka k jeho okamžitému vyzvednutí. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici.
- Pokud se rozhodnete pro osobní účast Vašeho dítěte ve škole od 25. 5. 2020, je Vaší povinností odevzdat škole
- čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění
- prohlášení o seznámení s vymezením osob s rizikovými faktory, včetně doporučení zvážit tyto rizikové faktory při rozhodování o účasti na vzdělávacích aktivitách
Čestné prohlášení je NUTNÉ odevzdat 25.5.2020 při ranním vstupu do školy.
Tiskopis Čestného prohlášení si můžete vytisknout _zde_nebo si ho můžete vyzvednout v ZŠ od 18.5.2020 vždy od 9-11 hod.
Po telefonické domluvě je možné si tiskopis ČP vyzvednout i v jiném čase.
- Další informace:
- Komunikace s rodiči by měla v tomto období probíhat prostřednictvím písemných vzkazů, prostřednictvím telefonu a e-mailu.
- Vzhledem k přísným hygienickým opatřením se obracíme na rodiče, aby doma věnovali zvýšenou pozornost pokožce rukou svých dětí častějším promazáváním, protože časté mytí a dezinfekce rukou kůži vysušuje.
- Konání akcí jako např. oslava Dne dětí, školní výlet,… je zakázáno.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla, jejich opakované nedodržování po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny.
_______________________________________________________________________
Přesné rozdělení žáků do skupin, rozvrh dopoledního vzdělávání, rozpis a organizace při stravování, příchod žáků do školy, vyzvedávání žáků,… můžeme zpracovat, až budeme mít zpětné informace od rodičů žáků a budeme vědět, kolik žáků z kterého ročníku od 25.5.2020 nastoupí do školy.
Podrobné informace budou rodičům sděleny co možná nejdříve, nejpozději však do 20.5.2020.
________________________________________________________________________
Při stanovení výše uvedených pravidel jsme vycházeli z dokumentu – viz odkaz:
http://www.msmt.cz/soubor-hygienickych-pokynu-pro-ms-zs-a-ss
Dokument je rovněž přílohou tohoto mailu.
Doporučení mohou být následně upravena v případě nových vyjádření ze strany MŠMT ČR.
Mgr. Milada Kouřilová, řed. školy